Sunday, September 20, 2009

Ali bo univerzitetna “učilna zidana” obstala

Naj si dovolim prevod prvega odstavka članka iz prejšnjega tedna Zephyra Teachouta v časniku The Washington Post z naslovom  “A Virtual Revolution Is Brewing for Colleges”  in na katerega nas s svojim komentarjem opozori tudi ZDNetov komentator C. Dawson:

“Študenti, ki pričenjajo šolanje letos, bodo morda del zadnje generacije za katere pomeni “hoditi na faks” oditi na pot, najti študentsko sobo in prisluhniti uglednim profesorjem. Dodiplomsko izobraževanje je na robu korenitega preoblikovanja. Visoke šole se bodo, kot časniki, raztreščile  zaradi novih oblik posredovanja informacij, ki jih je omogočilo medmrežje. Poslovni model, ki  je vzdrževal ameriške privatne visoke šole ne more preživeti.”

Vsekakor izzivalna podmena, ki jo nedvomno napovedujejo številne pobude t.i. “odprtih učnih vsebin”, ki jih ponujajo zlasti ameriške univerze. O tem sem govoril že drugje (>tukaj in >tukaj), ena novejših ponudb ima tudi konkretne institucionalne ambicije. Tehtne argumente, ki silijo k razmisleku o prihodnosti univerz, navaja tudi blogovski zapis Emily Thomas, nabor člankov na to temo pa ponuja tudi revija The Journal of Open and Distance Learning. Ali bodo in v kakšnem časovnem ritmu te napovedi tudi uresničene lahko le ugibamo, evropska univerzitetna pokrajina bo zaradi svojih tradicionalnih korenin najbrž v prehodu brez dvoma nekoliko zaostajala, uiti pa napovedanim trendom tudi ne bo mogoče.

Bilo bi zanimivo slišati komentarje iz “domačih l0gov”. Žal v razpravah kandidatov in o kandidatih za novega rektorja ljubljanske univerze tudi ni bilo slišati nič o tem.

4 comments:

  1. Bojim se, da vse te napovedi o koncu univerze, kot smo jo poznali do sedaj, ne upoštevajo dejstva, da prenos informacij ni edina funkcija, ki jo univerze imajo.

    Sicer je pa prav iz evropskega vidika razvoj na tem področu pomembno spremljati, ker imamo deficit pri razvoju vrhunskih univerz in pri koncetraciji najboljših študentov na nekaj točkah. Kaj za tako koncentracijo pomeni internet?

    ReplyDelete
  2. @ Žiga Turk: Se ne bi mogel bolj strinjati: "...prenos informacij ni edina funkcija, ki jo univerze imajo." In prav v razlikah teh "drugih funkcij" se kaže odličnost univerz.

    Internet seveda povečuje komunikacijo, žalostno pa je, če univerze nimajo svoje lastne komunikacijske
    prepoznavnosti in pričakujejo, da jim jo bo dal Splet.

    ReplyDelete
  3. Sam močno dvomim o takšnem poteku razvoja. Univerze so še vedno svetilniki, čeravno je res, da lahko z nekaj znajdljivosti najdemo veliko informacij na spletu. A glej ga zlomka, ko na "terenu" nimamo dostopa do vseh informacij kot na univerzah. Pa tudi, če se bo to odprlo, so na univerzah skupine s kritično maso ljudi, ki delajo na skupnih ali podobnih primerih. Internet res ponuja interakcijo z raziskovalci iz celega sveta, a to še vedno ni tako enostavno kot se zdi na prvi pogled.

    ReplyDelete
  4. V prevodu citiram iz e-revije Research Information rezultate študije US DeptEdu:
    "...študenti, ki so ves ali del pouka opravili "online" so v poprečju bili uspešnejši kot tisti, ki so snov sledili v klasičnem ustnem pouku."

    ReplyDelete