Kar nekajkrat v zadnjih tednih sem v dnevnem časopisju zasledil prispevke, ki se lotevajo problema parkirišč v Ljubljani in to v zanimivi povezavi na pripombe študentov. Te segajo vse do ugotovitve, da so parkirišča ob fakultetah eden glavnih problemov študentov. Lahko si poiščete nekaj izvlečkov takih poročil tudi v spletnih novicah UL (npr. z geslom “parkir”).
Slišim za kuloarske govorice (morda so zgolj zlonamerna natolcevanja), da se na nekaterih fakultetah, zlasti kjer je vpis skromnejši, sprašujejo, kako bi povečali zanimanje za vpis tudi tako, da bi izboljšali ponudbo razpoložljivih parkirnih mest v bližini ustanove.
Povsem razumem, da je razmislek o zagotovitvi varnih parkirišč za osebna kolesa smiseln in nujen, saj je za obravnavano populacijo tak način mestnega transporta vsega zagovora vreden. Bojim pa se, da imajo kritiki v mislih predvsem pomanjkanje parkirišč za osebne avtomobile. V luči tega velja pogledati dva posebna primera: najprej ko gre za študente, ki se iz obrobij Ljubljane vozijo v središče, kjer najdemo večino fakultetnih zgradb ali pa ko gre za študente, ki se iz središča oz. iz študentskih naselij vozijo na tiste redke univerzitetne lokacije na obrobju Ljubljane. Tu seveda lahko najdemo delno opravičilo za razmislek o lastnem prevozu. Ta postane dodatno smiseln, ko se skupine študentov racionalno dogovorijo za skupinski prevoz. In zadeva pridobi dodatno težo, če na nekaterih destinacijah ni ustreznega javnega prevoza. Tu pa želim dodati svoj razmislek, ko imam v mislih konkretno relacijo Ljubljana – Domžale na kateri srečujemo študente, ki prihajajo na Oddelek za zootehniko Biotehniške fakultete na Rodici pri Domžalah. Na tej razdalji imamo kar dve rešitvi javnega prevoza, avtobusno in železniško povezavo. Izkušnje ob vsakodnevni gneči na oddelčnem parkirišču pa kažejo, da veliko študentov uporablja lasten prevoz.
Naj na to navežem svoj predlog. Svetovanju študentom, da naj vendarle raje uporabljajo javni transport, bi učitelji dodali pomemben argument, ko bi nekoliko spremenili poučevalni pristop. V svetu se danes močno širi vključitev zvočnih nosilcev v posredovanje učne snovi. Ko bi učitelji svoja predavanja na spletu ponudili npr. v prijaznem in študentom dobro znanem avdio formatu mp3, ki ga je mogoče predvajati bodisi na posebnih predvajalnikih pa tudi že na celi vrsti mobilnih telefonov, bi bilo mogoče pokončati dve muhi na en mah. Študent bi ob jutranji vožnji na vlaku ali avtobusu prisluhnil profesorjevi temi in bi po prihodu v učilnico učitelj lahko snov obdelal diskusijsko ob predpostavki, da so prvi vtis o njej študenti že dobili. In parkirišča bi ostajala prazna pa še zaslugo koristnega prispevka zaradi zmanjšanega ogljikovega odtisa bi si študenti lahko pripisali.
Razmislek velja vsem, študentom in učiteljem…
Ideja je odlična, ni kaj. Sama sem jo z učiteljske strani pripravljena podpreti, vendar močno dvomim, da bi to obrodilo pozitivne rezultate v primeru rodiške lokacije. Menim, da se število študentskih parkiranj na Rodici ne bi prav nič zmanjšalo,realno pa pričakujem, da bi se še izboljšali učni rezultati pri že tako ali tako motiviranih študentih. Če pogledamo letošnje študente, ki prihajajo na Rodico, lahko zelo enostavno zaključimo sledeče: bolonjci Zootehniki se še za vaje kljub siceršnjim predhodnim opozorilom ne pripravijo (razen redkih izjem), rezultati vmesnih preverjanj znanja so zelo slabi in se zaradi tega tudi nič posebej ne sekirajo. Učnih materialov, ki so jih pri mojem predmetu sproti dobili odložene na Moodle, do danes (en teden pred izpitom) v večini sploh niso pogledali (vmes je tudi nekaj redkih izjem).
ReplyDeleteMikrobiologi (4. letnik -stari program) na Rodico hodijo v zelo majhnem številu, ker je Rodica tako oddaljena in morajo vstati zgodaj zjutraj (predavanja imajo ob 8h zjutraj), pa še edino predavnje imajo ta dan in to na Rodici. Torej, če še to malenkost prešpricajo, so cel dan prosti. Zanašajo se na to, da bodo itak dobili vse študijske materiale na Moodlu, kamor jih pridno in sproti odlagam. Ugotovila sem, da je tale Moodle za nemotivirane študente čista potuha!
V veliko veselje pa so mi letos Biotehnologi (3. letnik), ki skoraj vsi hodijo na predavanja in seminarje ob istih terminih, ki so za omenjene Mikrobiologe popolnoma nemogoči.Aktivno sodelujejeo in debatirajo na predavanjih, se zelo angažirajo pri seminarjih in sproti študirajo. Tem študentom so pa odloženi materiali na Moodlu res v pomoč pri sprotnem študiju in zelo hitro me tudi opomnijo, če pri odlaganju materialov nisem čisto ažurna.
In če sedaj zaključim: v opisani situaciji bi predhodno posneta predavanja koristila edino Biotehnologom, število zavzetih parkirnih mest se pa tudi pri njih ne bi zmanjšalo. V manj frekventne prevoze z osebnimi avtomobili bo študente prisilila kvečjemu še globja recesija.
Moj sin študent je danes izjavil, da se bo vozil na faks z avtom toliko časa, dokler se bo le dalo - torej, dokler mu mama in ata ne bosta zaprla pipice.
Lep pozdrav, Romana
In na vsak način si preberite še tole: potrjuje namreč priporočilo učenja s pomočjo zvočnih zapisov.
ReplyDelete1. Recesije (vsaj za zdaj) v Sloveniji NI. To, kar počnejo (in so počeli) mediji in nekateri direktorji, je sramotno.
ReplyDelete2.Jaz bi uvedel za vse študente, ki hodijo na predavanja in vaje enotno ceno za relacijo LJ-Rodica,t.i. EURODICA, in sicer bi povratna vozovnica stala 1 euro. Ob nakupu bi študent pokazal študenstko izkaznico na kateri bi bili tudi podatki, da ima res na predavanja (oz. vaje) v rojstnem kraju Rodeta.
2. Uvedel bi parkirna mesta, ki bi bila namenjena le zaposlenim na Rodici+ rezervna za goste fakultete (tuje prof.,...). Parkirne površine, ki so v slabem stanju, bi obnovil.
3. Študentom ne bi pošiljal mp3-jev, ker bi še poslabšal obiskanost predavanj. Dobri predavatelji imajo vedno dovolj publike.
4. Na Rodici, ko npr.ima študent uro ali dve proste, se nima kam dati, prostori za učenje so slabo urejeni (premajhni), ...
Lep pozdrav!