Sunday, September 20, 2009

Ali bo univerzitetna “učilna zidana” obstala

Naj si dovolim prevod prvega odstavka članka iz prejšnjega tedna Zephyra Teachouta v časniku The Washington Post z naslovom  “A Virtual Revolution Is Brewing for Colleges”  in na katerega nas s svojim komentarjem opozori tudi ZDNetov komentator C. Dawson:

“Študenti, ki pričenjajo šolanje letos, bodo morda del zadnje generacije za katere pomeni “hoditi na faks” oditi na pot, najti študentsko sobo in prisluhniti uglednim profesorjem. Dodiplomsko izobraževanje je na robu korenitega preoblikovanja. Visoke šole se bodo, kot časniki, raztreščile  zaradi novih oblik posredovanja informacij, ki jih je omogočilo medmrežje. Poslovni model, ki  je vzdrževal ameriške privatne visoke šole ne more preživeti.”

Vsekakor izzivalna podmena, ki jo nedvomno napovedujejo številne pobude t.i. “odprtih učnih vsebin”, ki jih ponujajo zlasti ameriške univerze. O tem sem govoril že drugje (>tukaj in >tukaj), ena novejših ponudb ima tudi konkretne institucionalne ambicije. Tehtne argumente, ki silijo k razmisleku o prihodnosti univerz, navaja tudi blogovski zapis Emily Thomas, nabor člankov na to temo pa ponuja tudi revija The Journal of Open and Distance Learning. Ali bodo in v kakšnem časovnem ritmu te napovedi tudi uresničene lahko le ugibamo, evropska univerzitetna pokrajina bo zaradi svojih tradicionalnih korenin najbrž v prehodu brez dvoma nekoliko zaostajala, uiti pa napovedanim trendom tudi ne bo mogoče.

Bilo bi zanimivo slišati komentarje iz “domačih l0gov”. Žal v razpravah kandidatov in o kandidatih za novega rektorja ljubljanske univerze tudi ni bilo slišati nič o tem.